Opdateringen af vores persondatapolitik sker, fordi EU med virkning fra 25. maj har vedtaget en ny databeskyttelsesforordning, der gælder for alle virksomheder og organisationer. Formålet er at beskytte dig endnu bedre, når virksomheder og organisationer håndterer oplysninger om dig.

Sådan behandler vi dine persondata
– oplysningspligt til erhvervskunder ved EU’s nye Persondataforordning af 25. maj 2018

Den 25. maj 2018 træder EU’s persondataforordning i kraft og i den forbindelse er Andelsgarant forpligtet til at oplyse, hvilke persondataoplysninger vi gemmer om vores andelshavere og hvad vi bruger dem til.

Som udgangspunkt gemmer Andelsgarant A.M.B.A. og Andelsgarant adm. ApS kun almindelige persondata, som vi har brug for i forhold til at oprette dig som andelshaver og administrere forholdet.

Når du bliver oprettet som andelshaver hos os behandler vi som dataansvarlige dine oplysninger iht. EU’s persondataforordning.

Data der indsamles for erhvervskunder:

  • Firmanavn, adresse, telefonnr. og e-mailadresse
  • Navn og jobfunktion på kontaktperson
  • Andelskapital / antal andelsgarantier
  • CVR-nummer / regnskabsoplysninger fra CVR.
  • Kontooplysninger

Data er nøglen til den gode oplevelse. Det gør bl.a., at vi kan sikre, at vores andelsgarantier passer til vores andelshavere. Men data er også vigtige for dig som andelshaver – derfor passer vi godt på dine data og tager beskyttelsen af de data, vi har om dig seriøst.

Dine oplysninger vil ikke blive videregivet til 3. part. Data vil ikke blive brugt til markedsføring, men anvendes udelukkende for at kunne behandle dig som andelshaver. Du kan altid fravælge at modtage nyhedsbreve eller tilbud fra os ved at skrive til ag@andelsgarant.dk

 

Tidligere andelshaver

Er du tidligere andelshaver, har vi stadig oplysninger om virksomheden i vores system, men vi sletter oplysninger om kontaktpersonen, af juridiske hensyn. Vi forsikrer dig og din virksomhed som andelshaver om, at vi passer godt på oplysningerne, og at vi sletter dem, når der ikke længere skulle være behov for dem.

 

Indsigtsret 
Som andelshaver har du ret til indsigt i hvilke data andelsgarant opbevarer om dig og hvad vi bruger dem til. Henvendelse omkring dette kan ske på ag@andelsgarant.dk eller på vores adresse; Furesøhave 4B , 3460 Birkerød, telefon 39995100.

 

Sletning af data 
Som udgangspunkt vil alle personlige data blive slettet fra udgangen af det år, hvor forholdet ophører.

 

Godkendelse af håndtering af data 
Ved fortsat at være andelshaver eller oprette sig som andelshaver hos Andelsgarant A.M.B.A. / Andelsgarant adm ApS godkender du/I vilkårene for håndtering af data.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning på www.datatilsynet.dk.